יום רביעי, 30 במרץ 2011

ניסוי מדעי על כוח התודעה וחיזוי העתיד

אספר לכם על עוד ניסוי כחלק מהמדעים הנואטיים -

יש מכשיר שנועד להפיק ערכים של מספרים בצורה אקראית. אם לדוגמא מדובר במכשיר שמפיק 1 או 0 בצורה אקראית כל הזמן, אז לפי הסטטיסטיקה בקירוב טוב צריך לצאת לנו 50% הם המספר 1, 50% הם המספר 0.

מה שפעם ניסו לעשות אם המכשירים האלה הוא לבדוק את הפוטנציאל למעין יכולת על-טבעית. פשוט לקחו אנשים שונים וביקשו מהם, רק בעזרת מחשבה וריכוז, לנסות לשנות את הסטטיסטיקה. כלומר שלא יהיה מצב של 50-50. וזה כנראה עבד. אחרי המון "זריקות מטבע" (ככה לפעמים מכנים את ההפקה של 1 או 0), ראו שיש שינו ושכבר לא מדובר בחלוקה של 50-50. דרך כל מיני שינויים בניסויים, גילו שלא צריך שהריכוז של האדם יהיה ישירות על המכשיר. אם הוא מתרכז בדבר כלשהו אחר, זה גם משפיע.

לא רק שזה תגלית מטורפת, לקחו את זה עוד צעד. המדענים האלה רצו לבדוק מה קורה כאשר מספר רב של אנשים מתמקדים באותו הדבר. מה שעשו זה פיזרו בכל העולם מכונות ש"זורקות מטבע" ובדקו את הסטטיסטיקה של המכונות. מה שהם גילו מהניסוי, הוא כאשר ישנם אירועים "גדולים" שלוקחים את תשומת הלב של חלק גדול מהעולם (הצונאמי, אסון התאומים...), יש שינוי חד בסטטיסטיקה! לא רק זה, הסטייה הזאת מתרחשת כמה זמן לפני המאורע! כאילו יש משהו שחזה את האירוע לפנ שקרה.

זה בוודאות אחד הדברים הכי מטורפים ששמעתי בחיי. עצם זה שבעזרת ריכוז תודעתי אפשר להשפיע פיזית על העולם, שאפשר לעשות זאת עם ריכוז משותף של מספר אנשים, ושאירועים משמעותיים נחזים מראש ע"י אותו כוח תודעתי...

למען האמת, אפשר להציע כל מיני כשלים איפשריים בניסויים, ויש הרבה ביקורת על השיטה. אני גם יחסית סקפטי בקשר לזה, אבל ממש מתעניין בהמשך שלו.

הנה עמוד שמדבר על הניסוי שמכונה - Global Consciousness Project

http://www.damninteresting.com/random-event-generators-predict-the-future


גם יש סרטון שדי חוזר על כל מה שאמרתי
הוא די מסכם הכל על הניסוי -




וולף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה