יום שישי, 25 במרץ 2011

המלצה על משחק מחשב

בזמן האחרון אני מבלה את זמני במשחק מחשב - Amnesia: The Dark Descent
זהו משחק יחסית קטן ומינימליסטי, וזאת מכיוון שהוא פותח ע"י חברה עצמאית (אין לה חברת פרסום) שכוללת 5 אנשים סה"כ שעובדים בה. למרות שהוא דל תקציב, הוא מאוד התפרסם עקב היותו אחד המשחקים הכי מפחידים שאי-פעם יצאו.
אני ממש נהנה ממנו, עד לרמה שאני מציק לכולם עליו.

קצת על העלילה:
הדמות שאתם משחקים שמה דניאל, והוא מתעורר בלי זכרונות במעין טירה (די חשוכה). הוא מוצא פתק שהשאיר לעצמו לפני שאיבד את הזכרונות, שבוא כתוב שאובדן הזיכרון הוא מתוך בחירה ושהוא התקווה האחרונה של עצמו לתקן את המצב. בפתק כתוב שעליך ללכת ללב הטירה ולמצוא אדם בשם אלכסנדר ושעליך לרצוח אותו, בלי הסברים למה. ויש גם אזהרה - משהו אפל רודף אחריך, מעין כוח על טבעי שאין אפשרות להילחם בו. האופציה היחידה היא לברוח.

במשך המשחק, דניאל חווה התקפי זכרונות, מוצא חלקים מהיומן של עצמו ופתקים של אנשים אחרים וכך הוא מגלה פרטים נוספים - למה הוא שם, מי זה אלכסנדר, מהו טבעו של הדבר שצד אותו...

קצת על איך המשחק פועל -
המשחק הוא בגוף ראשון, כלומר רואים את המשחק דרך העיניים של הדמות. המשחק רווי חידות פיזיות (כלומר למשל - איך לשבור את המנעול... לא חידות מילוליות), ואי אפשר להתגונן מפני המפלצות - חייבים או לברוח מהם או להתחבא.
עדו טוויסט - ישנו מד פאניקה. ככל שתיהיו יותר זמן בחושך, או שתראו מחזות לא נעימים, או שתביטו ישירות על מפלצות - רמת הפאניקה של הדמות תעלה. ככל שהפאניקה יותר גבוהה, יהיה למפלצות יותר קל לשמוע אתכם. אם מד הפאניקה הגיע למקסימום - כל חוויה מפחידה תגרום לדמות להתמוטט על הרצפה... ואז יהיה ממש קל למפלצות לתפוס אתכם. כדי להוריד את רמת הפאניקה יש לפתור חידות או להיות באור. הבעיה בלהיות באור - אי אפשר להתחבא ממפלצות... צריך למצוא איזון בין להיות באור או להיות בחושך.
צירפתי סרטונים שיראו את המשחק, אבל למען האמת, הסרטונים האלה לא מצליחים להראות כמה שהמשחק הזה יכול להלחיץ. רוב הסיכויים הוא שאם לא התנסיתם מספיק במשחקים, המשחק לא ממש יפחיד אתכם. אבל משחקים יכולים להפחיד - בדיוק כמו שסרטים יכולים.

הנה סרטון שמדגים איך המשחק פועל באופן טכני:





הנה הפרסומת למשחק, שבה מראים קטע קצר מהמשחק (תראו את זה עם סאונד כמובן... אני גם ממש ממליץ במסך מלא, כי קצת קשה לראות במסך מה קורה במסך קטן. וכוונו את האיכות ל- 480p, ואני ממליץ לחכות עד שכל הסרטון נטען כי זה גרוע אם זה יתקע באמצע....):





הוספתי גם מנגינה שאהבתי מתוך המשחק -
Amnesia: The Dark Descent - 03 - Daniel Theme by haezladaat



יש כאן ביקורת בוידאו על המשחק שבו מסבירים למה הוא ממש טוב:




רוב הסיכויים שאם אתם לא משחקים משחקי מחשב, אז זה בכלל לא מעניין אתכם (ואתם מפספסים המון). אבל אם בכל זאת הסתקרנתם, אפשר להוריד "דמו" (חלק קטן מהמשחק שמורידים בחינם כדי לקבל "טעימה" ממנו) באתר של המשחק -
http://www.amnesiagame.com/#demo


אני ממש נהנה ממנו בינתיים. היו בו כל כך הרבה רגעים מלחיצים, בעיקר כשאני מסתתר מאחורי קופסא בעוד שמפלצת שוברת את הדלת לתוך החדר ומחפשת אחרי... ממש משחק מומלץ. אבל אני מזהיר - יש בו קטעים ממש חולניים. ממש. חולניים.


3 תגובות:

  1. נשמע מחריד בהחלט.
    למרות שאני לא משחקת משחקי מחשב, אני בטוחה שזה מפחיד (ממש כמו סרטים)

    למה אתה חושב שזה הפסד שיש אנשים שלא משחקים במשחקי מחשב?

    השבמחק
  2. אם את בן אדם שאוהב לקרוא ספרים, את תדעי שאנשים שבכלל לא קוראים ספרים מפסידים הרבה. אם את בן אדם שאוהב לראות סרטים, את תדעי שאנשים שבכלל לא רואים סרטים מפסידים הרבה. אותו דבר עם משחקים. העניין הוא שאנשים לא רואים במשחקים כמשהו חוויתי ואומנותי כמו ספרים וזה חבל. למרות שרוב המשחקים אומנותיים כמו סרט הפעולה הממוצע, יש כמה יוצאי דופן שמעבירים חוויה ששום מדיום אחר לא מסוגל להעביר.

    השבמחק
  3. צודק.
    והאמת שאני לא חושבת שמשחקי מחשב לא אומנותיים וחוויתיים.
    אח שלי הוא גיימר, וראיתי אצלו משחקים בעיצובים מדהימים ועולמות מושקעים.

    השבמחק