יום שלישי, 8 במרץ 2011

לכבוד יום האישה - הזמרת של המטאל הקיצוני

אחרי שנים רבים של מלחמה קשה בין המגדרים (עם עשרות הרוגים לכל צד) גילינו שאכן יש כמה דברים שגברים יותר טובים בהם מאשר נשים: להשתין בעמידה, להיות שעירים ולחיות פחות שנים...
עד לא לפני כמה שנים היינו גם בטוחים שרק גברים מתאימים לשירת "גראולינג" (השירה הנפוצה במטאל הקיצוני שבו הזמר נשמע כמו מפלצת, ללא עזרה של אפקטים). הנחה זו הייתה נכונה עד שאנג'לה גוסו הצטרפה ללהקה ארץ' אנמי (Arch Enemy) בתור מחליפה לזמר הקודם שעזב, ומאז התפרסמה בתור הזמרת של המטאל. לא רק שהיא מצליחה לעשות "גראולינג", היא אפילו יותר טובה בזה מרוב הזמרים. כיום היא אחת מהזמרות המפורסמות במטאל, בלהקת המטאל שנמצאת איפשהו בראש הרשימה שלי למוסיקה.
לדעתי אנג'לה היא דוגמא טובה להשתלבות נשים בתחומים שנראים כנחלת גברים בלבד. בזכותה, הרעיון של נשים בתור זמרות גראולינג כבר לא מפתיעה כל כך ולכן יהיה יותר קל לנשים להיכנס לתפקיד.

וולף

הנה ארץ' אנמי מבצעים את השיר Burning Angel בהופעה חיה ביפן:



היא בהחלט בן אדם מרשים. היא נחשבת, ובצדק, לחלוצת הנשים במטאל. יש את הסיפור שכשהלהקה פרסמה את האלבום הראשון שלה עם אנג'לה, הם לא סיפרו שזאת אישה ששרה, מחשש לתגובה שלילית לרעיון. הם חיכו כמה חודשים אחרי שאנשים אהבו את האלבום ורק אז הפתיעו. מאז היא נחשבת ההשראה לנשים שרוצות להיות זמרות שמטאל.

קצת טריוויה -
היא שרה בתור זמרת אורחת בשיר של הלהקה הישראלית -
עם הספר. היא צמחונית. באלבום הראשון שלה עם ארץ' אנמי היא השתמשה בטכניקת שירת גראולינג לא נכונה ודפקה את הקול שלה. היא נאלצה לעבור ניתוח ומאז שרה כמו שצריך.
הלהקה עצמה מנסה בזמן האחרון להופיע במדינות "מפתיעות". הם היו הראשונים להופיע באיים המלדיביים, והם מתכננים להופיע גם במרוקו (לא יודע אם זה יקרה, עכשיו עם כל המהפכות). שתי מדינות אלו הם מוסלמיות, אז זה די חריג שלהקת מטאל קיצוני תופיע שם, ועוד בנוסף על כך שיש להם זמרת.
(... למרות ששמעתי שהשמרנות הדתית שמייחסים למדינות אסלאם הוא קצת די מוגזם ולא באמת נכון...).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה