יום חמישי, 10 בפברואר 2011

תמיד על סדר היום - פייסבוק

פייסבוק - אל תילחמו ,הצטרפו


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4025692,00.html

מציאות אלטרנטיבית או מציאות אינטרנטית?
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=492984629499&set=a.384968289499.160924.698779499

בעודי משוטטת ברחבי הרשת האינטרנטית, נתקלתי בכתבה בYNET - על הפייסבוק.
איך אפשר להיתקל במילה פייסבוק, ולא להתעניין?
אז התעניינתי, וקראתי (זה לא באמת ארוך).
בדרך נזכרתי בדיון שנגה ספיר (המגניבה מקן רחובות השומרים) החליטה לעורר בפייסבוק- על הפייסבוק.

יש הרבה טיעונים בעד ונגד הפייסבוק, השימוש בו, הרשתות החברתיות והאינטרנט בכלל, ואפשר להתווכח עד המילניום הבא על כל אלו. השאלה היא מה אנחנו עושים ואיך אנחנו משתמשים בכלים ההאלו, שעומדים לרשותנו בזמן אמת. מה התדירות ומה ההשפעה שהשימוש בהם יוצר.

רק רציתי לפתוח את עיניכם.
יובס (:

2 תגובות:

  1. גם אני זוכר שקראתי את הכתבה הזאת, שיותר מדברת על האינטרנט והשפעותיו על תרבות הנוער בכלליות מאשר פייסבוק ספציפית.
    אני אישית קצת ממעיט בכוחו של האינטרנט ממש להגדיר מחדש את המנטליות שלנו, רק מעצם ההנחה שהחוויות שלנו מחוץ לרשת יותר חזקות מהחוויות ברשת (כי הן לרוב יותר רגשיות). הבעיה אולי יכולה להגיע אם אנו יותר חווים חוויות ברשת מאשר בחיים...
    בכל מקרה נראה לי שלהורים יש הרבה יותר כוח ממה שהם מודעים לו, אבל בתקופה האחרונה הם פשוט לא יודעים איך, מתי ולמה להשתמש בו.

    הערה טכנית: נראה לי יהיה יותר טוב אם במקום לפרסם קישורים, יפורסמו הדברים עצמם או לפחות קטעים מובחרים. יהיה קצת חבל אם כל הרשומות יהיו אוסף קישורים. כמובן שכדאי להוסיף קישור למקור בנוסף.

    השבמחק
  2. וולף - הבעיה עם הרשת, איך שאני רואה את זה, היא לא עד כמה החוויה בה חזקה או לא, אלא עד כמה היא שונה מהמציאות. רוב החוויות ברשת - אפילו שפייסבוק טיפה משנה את זה - לא דומות למציאות בשום צורה. וזה לא רק שאין מחויבות, זאתה תמיד יכול להיעלם ולטעון שהייתה הפסקת חשמל - זה זה שאתה חושב דברים על אנשים שאין ביניהם ובין המציאות דבר. לדוגמא, בפייסבוק, יש הרבה מאוד אנשים שמרגישים שהם קהילה: החברים שלהם, וחברים של חברים שרואים את כל הפרסומים, הם מבחינתם ה"קהילה" שלהם. רק מה? בין כל אחד מהאנשים האלה לאחרים יש רמות שונות של קשר, בין בכלל לא לחברים מהגן. וזאת רק דוגמא אחת. לא חסרים אנשים שחושבים שאנשים אחרים מתנהגים במציאות כמו ברשת...

    השבמחק