יום שני, 28 בפברואר 2011

כמה מהטפילים הכי מוזרים שקיימים שבעולם

לא תאמינו איזה דברים מטורפים קיימים בטבע.
חכו עד שתקראו על הטפילים האלו ומה הם עושים לקורבנותיהם:

Cymothoa Exigua

זהו למעשה מעין סרטן שלמעשה פולש לגופו של דג מזן ספציפי דרך הזימים. הטפיל מוצא את דרכו לפיו של הדג, נצמד ללשון שלו ומתחיל למצוץ ממנה דם. אחרי כמה זמן של מציצת דם, הלשון למעשה מתה ונושרת מגופו של הדג. עכשיו מגיע הקטע הממש מוזר: אחרי שהלשון נושרת, הטפיל עצמו מחליף את מקומה של הלשון בפיו של הדג ומשמש כתחלופה כזאת במשך כל חייו... לדג יהיה מעתה והלאה סרטן במקום לשון... תראו בתמונה -

____________________________________________________________


Leucochloridium paradoxum
זהו למעשה תולעת שמתחילה את חייה בתוך צואה של ציפור. היא מחכה שחילזון יאכל מהצואה וכך היא תוכל לפלוש לגופו. התולעת רוצה לחזור לגוף של ציפור מכיוון שרק שם היא תוכל להמשיך את התרבותה. לשם כך היא עושה מניפולציה מדהימה בחילזון: היא נדחפת לתוך המחושים שלו ומנפחת אותם וצובעת אותם ומזיזה אתם, כך שהם ידמו לזחלים שאותם הציפורים אוהבים לאכול. התולעת גם משתלטת על מוחו של החילזון וגורמת לו לנוע למקומות חשופים כדי להגדיל את הסיכויים שציפור תבוא לטרוף אותו. אחרי שציפור באה ואוכלת לו את המחושים, התולעת חוזרת לתוך ציפור וממשיכה שם להביא צאצאים שיצאו גם הם מצואת הציפור וכך התהליך ממשיך.



_____________________________________________________________

emerald cockroach wasp
זוהי צרעה שיש לה דרך די מיוחדת וסדיסטית להתרבות. הקורבן של הצרעה הספציפית הזאת הוא התיקן (שאנחנו כל כך שונאים). הצרעה מחפשת תיקן כדי שישמש מזון לביתים אותם היא נושאת. אחרי שהיא מצאה את המקק, היא עושה שתי פעולות כדי להכניע אותו - קודפ כל היא עוקצת אותו עם ארס שמשאיר אותו לגמרי משותק למספר ימים, ומעכשיו שהוא לא זז היא יכולה לכוון עקיצה נוספת במיקום מדויק במוחו של הג'וק שינטרל לגמרי כל אינסטינקט שלו לנסות לשרוד. המקק נהפך לעבד זומבי צייתן של הצרעה, והאי חופרת בור שאליו היא מובילה אותו. בפנים היא מטילה עליו את ביציה שיבקעו תוך יומיים שלושה. אחרי שהצאצאים בוקעים הם ניזונים מגופו החי של הג'וק עד שהוא מת, והם מספיק גדולים לעזוב.




תגובה 1:

  1. וואו O_O
    באמת מוזרים!
    זה מדהים היכולות האלה, וזה דיי מצמרר לדעת שזה קיים
    תודה :)

    -טל-

    השבמחק